contact covorasul fermecat

HomeArticole
 Felul in care un copil vorbeste influenteaza succesul scolar si profesional al adultului de maine. Vorbirea are intotdeauna un ecou in dezvoltarea personalitatii, in alegerile pe care le facem. O vorbire clara, armonioasa din punct de vedere al ritmului si fluientei ii asigura copilului sansa dobandirii increderii in sine, dezvolta capacitatea de argumentare si decizie. Ca orice abilitate, vorbitul clar, corect si articulat se poate invata. Cu cat mai devreme cu atat mai bine, mai ales in cazul copiilor cu mici tulburari de vorbire (nu pronunta un anumit sunet, inlocuieste sunetele). Incepand cu 11 februarie va asteptam la un atelier practic de vorbit…BINE! Impreuna cu logopedul nostru (Georgiana Ungureanu) copiii vor descoperi metode noi de exersare a vorbitului, de gestionare a emotiilor, de pregatire si sustinere a prezentarilor. Programul este…
Rate this item
(0 votes)
Memoria la scolarii mici se dezvolta odata cu intrarea acestora in mediul scolar. Acestia trebuie sa faca fata sarcinilor multiple date de catre educatori, stimulilor din sala de clasa si din exteriorul acesteia. Pentru un copil cu tulburare in dezvoltare (de limbaj, cognitiva sau comportamentala ) procesul de invatare devine dificil, problemele reflectandu-se asupra vietii copilului. Pentru a ajuta copilul sa depaseasca dificultatile, este foarte important ca toti adultii cu care copilul interactioneaza (parinti, cadre didactice, consilierul scolar etc. ) sa il ajute pe copil, identificandu-i punctele tari si punctele slabe; se va implementa un plan de interventie personalizat, adaptat nevoilor si potentialului copilului. Eficienta planului se va obseva in timp, acesta fiind aplicat cu rabdare si consecventa. In cele ce urmeaza, voi prezenta cateva sugestii de jocuri pe care…
Rate this item
(3 votes)
Memoria are o importanta ridicata in viata de zi cu zi a copiilor, fiind necesara in situatii in care acestia desfasoara activitati ce presupun eforturi cognitive. Un copil prescolar cu tulburare de dezvoltare, indiferent de aria afectata, va intampina probleme majore in rezolvarea acestor activitati. Procesul de invatare va fi ingreunat din cauza faptului ca va ramane in urma copiilor de aceeasi varsta cu dezvoltare tipica si din cauza gradului de constientizare a deficientei sale. Mai jos, voi prezenta cateva metode prin care puteti sa ajutati la dezvoltarea sau exersarea memoriei copilului dumneavoastra, astfel incat acesta sa faca fata sarcinilor date. Cartonasele jucause Cartonasele pot reprezenta culori, cifre, animale, fructe, legume etc. Ii prezentati copilului fiecare cartonas, il lasati sa le studieze timp de 5 minute, apoi el va trebui…
Dislexia este o tulburare ce presupune dificultatea invatarii cititului, fiind afectate perceptia optica, vizuala si cea kinestezica. Procedeele pe care le puteti urma acasa pentru a va invata copilul dislexic sa citeasca sunt: - Asigurati-va ca cel mic face diferentierea intre sunetele /literele asemanatoare ( m-n, p-b, b-d, c-g, s-z etc). Acest lucru il puteti face invatandu-l pe copil literele mentionate la distante mari, dupa o ordine stabilita. - Fiti siguri ca el face asocierea sunet-forma grafica a tuturor literelor din alfabet. Dati-i dictari copilului, puneti intrebari, faceti fise in care copilul trebuie sa recunoasca grafemul unui sunet, etc. Fiti creativi! - Cautati sa invatati copilul si forma ilustrata a cuvintelor – care va permit. - In programul pe care vi-l propuneti, introduceti si activitati de miogimnastica. Acestea pot cuprinde…
Interventia logopedica presupune respectarea unor principii sa le spunem de bun simt. In principiu logopedul explica parintilor de ce respecta anumite etape, de ce insista pe anumite exercitii la un moment dat in interventia de specialitate. Un prim principiu ar fi cel al interventiei timpurii. Cand vorbim de un copil cu nevoi speciale, interventia poate incepe foarte devreme, chiar si de la 2 ani. De ce asa devreme? Pentru a stimula dezvoltarea limbajului cat mai devreme sau pentru a gasi o alta forma de comunicare potrivita copilului. Sa nu pierdem din vedere ca, in anumite situatii, copiii nu vor putea dezvolta un limbaj verbal si atunci e bine sa gasim totusi o forma de comunicare. In cazul copilului care nu pronunta anumite sunete sau poceste cuvinte, este indicat ca interventia…
Chiar daca copilul beneficiaza de sprijinul unui logoped asta nu inseamna ca rolul parintilor in dezvoltarea limbajului s-a diminuat . Din contra, felul in care ei participa si sustin terapia de recuperare dau tonul. O familie implicata, care lucreaza zi de zi temele date de logoped fac ca durata interventiei sa scada, riscul ca tulburarea sa se agraveze sau sa se diminueze. Este esential ca parintii sa repete acasa exercitiile, sa ii ofere copilului oportunitati de exersare a vorbirii, sa organizeze sesiuni de joc , sa vada in orice experienta o oportunitate de invatare. Un copil sta cu un logoped doar 2-3 ore pe saptamana iar in restul timpului este cu parintii, acesti fiind motorul intregii terapii. Atitudinea parintilor trebuie sa fie una calma, intelegatoare si ferma in acelasi timp.…
Rate this item
(1 Vote)
In recuperarea psihomotorie a copiilor cu nevoi speciale, un proces terapeutic este transparent daca se intrunesc mai multe conditii: - Parintii sunt informati cu privire la terapia pe care o va desfasura copilul: ce fel de terapie va face copilul, cum vor arata sedintele, ce materiale se vor folosi, care sunt reactiile probabile ale copilului (la inceput vom face mai multe jocuri sau la inceput va plange mai mult etc.), cam cat va dura terapia, care sunt limitele ei. - Parintelui ii este dat un plan de terapie. Parintii copilului primesc, la inceputul terapiei, un plan in care sunt trecute obiectivele actuale de terapie, valabile pe o luna, 3 sau 6 luni. Aceste obiective se revizuiesc periodic, in functie de progresele copilului. - Parintii primesc indicatii despre ceea ce trebuie…
  •  Start 
  •  Prev 
  •  1  2  3  4  5  6 
  •  Next 
  •  End 

Parteneri

 partener partener     partener 

Go to top