contact covorasul fermecat

HomeCe facemInterventie timpurie

Interventie timpurie

Interventia psihologica timpurie se refera la o gama variata de proceduri terapeutice care se aplica in terapia cu copiii mici, pentru a stimula dezvoltarea armonioasa a tuturor ariilor de dezvoltare.

Interventia psihologica timpurie vizeaza: 


- stimularea proceselor cognitive (perceptia vizuo-spatiala, reprezentarile, memoria, planificarea motorie, rezolvarea de probleme, categorizarea, rationamentul cauzal etc.);


- dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale (reglarea emotiilor disfunctionale - managementul furiei, al anxietatii);

- imbunatatirea comunicarii asertive, a jocului, invatarea de reguli sociale utile, educarea empatiei etc.);

dezvoltarea limbajului (intelegerea si indeplinirea cererilor, dezvoltarea comunicarii functionale, intelegerea si folosirea intrebarilor, a metaforelor in interactiune; intelegerea si povestirea basmelor; invatarea scris-cititului etc.); 

- imbunatatirea concentrarii si duratei atentiei;

- inlocuirea unor comportamente neadecvate cu altele mai potrivite (diminuarea ipsatiei, a comportamentelor opozitioniste, compulsive, auto sau heteroagresive);

- deprinderea capacitatilor de autoservire (imbracat / dezbracat, incaltat / descaltat, incheiat / descheiat nasturi, fermoare, capse, scai etc.).


Serviciile constau in:
- evaluare si interventie pentru tulburari de dezvoltare (retard psihomotor, autism, sindrom Asperger, sindrom Down, sindrom Williams etc.)
- elaborarea programelor de interventie personalizata;
- instruirea parintilor pentru lucrul cu copilul acasa.


Metode terapeutice folosite:

1. Analiza comportamentala aplicata (ABA):

- stabilim obiective clare in interventie si monitorizam progresul copilului;

- utilizam modelul ABC comportamental (antecedent-comportament-consecinta) pentru a realiza analiza functionala, pentru a  identifica factorii care conduc la aparitia unui comportament nedorit, pentru a detecta modalitati prin care putem manipula un comportament deja prezent sau pe care dorim sa-l obtinem de la copil;

- folosim tehnici de invatare care au la baza modelul sus mentionat: discrete trial, invatare incidentala, redirectionarea raspunsului, intarzierea raspunsului, trainingul raspunsului pivotal, modelarea, foreward/backward chaining etc..

 

2. PECS (Picture Exchange Communication System) - folosim acest sistem alternativ de comunicare prin imagini la unii copii care au tulburari de dezvoltare.

3. DIR Floortime:

- ne folosim de reperele din dezvoltarea normala pentru a preda copiilor cu intarziere in dezvoltare aceleasi abilitati;

- acordam importanta relatiei terapeut-copil si credem ca o buna relatie terapeutica constituie o baza solida pentru progresul in terapie;

- pentru a incuraja independenta si pentru a preda abilitati sociale, lasam copilul sa aleaga ceea ce el doreste sa faca si il ghidam sa-si imbogateasca cercurile de interactiune cu ceilalti;

-acordam importanta competentelor socio-emotionale si consideram ca fara ele, copilul nu poate arata comunitatii cunostintele pe care le-a dobandit in invatarea structurata.


Pentru a citi articole din domeniul dezvoltarii copilului si adolescentului, apasa aici.

Noutati

Newsletter

Parteneri

 partener partener     partener 

Go to top