Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 

Bookmark this site! Terapii pentru copii

Evaluarea psihologica la copii si adolescenti

Evaluarea psihologica pentru copii si adolescenti este un proces in cadrul caruia un psiholog foloseste tehnici si instrumente psihologice pentru:

  • a afla informatii generale sau specifice despre o alta persoana (client);
  • a informa terte persoane (apartinatori) cu privire la nivelul de functionare sau dezvoltare a clientului;
  • a face predictii referitoare la comportamentul si functionarea viitoare a clientului.

Ce presupune evaluarea psihologica la copil?

Procesul de evaluare a unui copil dureaza, de obicei, mai multe sedinte si se poate efectua in locatii diferite (in cabinet, acasa, la gradinita, in parc etc.), in functie de natura problemelor copilului si de scopul evaluarii.

Intr-o prima etapa, evaluarea presupune culegerea de date despre copil si familie de la apartinatori (parinti, bunici). De regula, apartinatorilor li se pun intrebari generale sau specifice despre dificultatile pe care le are copilul (care sunt principalele probleme, cand au aparut, cum se manifesta, ce au facut pentru a le reduce etc). Informatiile despre istoricul de viata al copilului, despre relatiile lui cu familia si cu alti copii, ajuta psihologul sa-si formeze o idee de ansamblu asupra problemelor si sa aleaga testele/probele/sarcinile de evaluare.

Parintilor li se poate recomanda si consultarea altor specialisti, dupa caz (medic, logoped, kinetoterapeut, asistent social etc.).

Intr-o a doua etapa, copilul este observat direct cum reactioneaza sau cum rezolva anumite sarcini. Acestea pot varia de la jocuri simple si foarte dragi copilului pana la sarcini mai complicate, structurate, care necesita efort din partea copilului. Sunt unele abilitati pe care parintii pot sa le observe cel mai bine in mediul familial si atunci lor li se vor pune intrebari suplimentare. Asemanator, educatoarele sau invatatoarele pot contribui cu informatii pretioase la evaluarea copilului, daca este necesar.

In mod obisnuit, procesul de evaluare psihologica se incheie cu un raport scris de evaluare in care gasiti un scurt istoric al copilului, rezultatele la sarcinile efectuate de copil si concluziile, respectiv recomandarile psihologului.

Ce instrumente psihologice folosim?

In functie de scopul evaluarii, utilizam diferite metode si instrumente. Printre ele, se numara:


-  Matricile Progresive Raven Standard - pentru stabilirea nivelului de functionare intelectuala.

-  Denver II - pentru identificarea potentialelor probleme in dezvoltarea copilului mic.

- ABAS II (Adaptive Behavior Assessment System) - pentru evaluarea nivelului de dezvoltare si de insusire a comportamentelor adaptative necesare vietii de zi cu zi.

-  CDI (Child Depression Inventory) - pentru evaluarea depresiei la copii si adolescenti.

-  STAI-C (State-Trait Anxiety Inventory Form for Children) - pentru evaluarea anxietatii la copii si adolescenti.

Claudia Draganescu - psiholog clinician

Noutati
 
Primavara facem bine
Curs de dictie pentru copii
Redirectioneaza 2%
 
Contact

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Adresa:
Str. Emil Garleanu, Nr. 11, Pipera-Tunari, Judetul Ilfov

TELEFON: 0722 783 135

   
Newsletter

 

covorasulfermecat.ro CopyRight | All Rights Reserved Web Design | Creare Site Web | Creare Magazin Online - IT eXclusiv
[ Despre noi ] [ Ce facem ] [ Cui ne adresam ] [ Implica-te si tu! ] [ Articole ] [ Parteneri ] [ Galerie foto ] [ Contact ]